Nieuws

Pas op voor valse e-mails Rabobank

Er zijn veel valse e-mails (phishing) in omloop. Criminelen misbruiken de komst van de Rabo Scanner, verzoeken u een nieuwe bankpas aan te vragen of vertellen u dat uw rekening is geblokkeerd. Ze sturen u hierover een valse e-mail of ze nemen telefonisch contact met u op. Ga hier niet op in. Klik niet op de link(s), verwijder de e-mail of beëindig het gesprek. Neem bij twijfel contact op met de Rabobank of Concent. Onthoud dat de Rabobank u nooit naar uw pincode of inlog- en signeercodes zal vragen. Ook vragen zij u nooit om uw oude bankpas aan hen te retourneren. 

Wanneer krijgt u de Rabo Scanner

U krijgt de Rabo Scanner vanzelf en zonder kosten opgestuurd. U hoeft deze dus niet zelf aan te vragen. De Rabobank zal u niet bellen en e-mailen over het ontvangen of het in gebruik nemen van de Rabo Scanner. Lees meer informatie over de Rabo Scanner op www.rabobank.nl/raboscanner

Actuele voorbeelden

De Rabobank ontvangt dagelijks veel voorbeelden van valse e-mails. Heeft u een valse e-mail ontvangen? Stuur deze door naar dit e-mailadres valse-email@rabobank.nl. Soms is het erg lastig om te zien of de e-mail vals is. Daarom plaatst de Rabobank voorbeelden van veel voorkomende valse e-mails op hun website. Zie voor voorbeelden van  actuele valse e-mail: www.rabobank.nl/images/phishingmails_raboscanner_29676933.pdf

Bron: www. rabobank.nl